sobota 20. dubna 2013

Nemám potravinové orgasmy


Často slýchám, že jídlo má být potěšení, že se má vychutnávat a podobně. Popravdě, to neumím a ani nechápu. Mě jídlo jen zdržuje, vyloženě mě nebaví a mám pocit, že mi skoro nic nechutná…






Jednou jsem v jednom pořadu slyšela, že pro nějakou dívku není jídlo potěšení, ale jen nutnost k přežití. A pak se tomu ostatní strašně divili. V tu chvíli jsem se zarazila a řekla jsem si. To je ale snad normální, ne? Samozřejmě, že je to jen nutnost k přežití, tak čemu se diví? Mám snad mít orgasmus z toho, že si do pusy strkám kus housky nebo tak? Nevím, prostě nechápu co je na tom za slast. A když jsme u těch housek, tak když se mrknete do mých jídelníčků, všimnete si, že jsou plné pečiva se sýrem a šunkou a tak. Ne proto, že by mi to nějak extra chutnalo, ale proto, že já prostě asi nemám tu fantazii si vymyslet nějaký rozmanitější jídelníček. A kdybych měla poslouchat „hlas svého těla“, jak mnozí radí, tak bych nejspíš jedla jen nějaké koláče a samé sladké. Takové období cukru jsem už také měla. Prostě, vždycky když vidím, že jsou dvě hodiny pryč a já mám čas na svačinu, tak mě to jen otráví, protože musím jít zase k té lednici, něco vymyslet (je to stejně pořád stejné), připravit a sníst. Jsem normální, když mě jídlo nepřináší žádné úžasné prožitky jako ostatním, ale spíš mě otravuje a vadí? A to opakuji – nejsem anorektička.

PS: Ráda bych si koupila něco fakt zdravého, jenže je to všechno strašně drahé. Jen pytlík pitomých oříšků nebo to burákové máslo. Ráda bych, ale vždycky si pak řeknu, že když bych si to koupila dvakrát, tak bych si za to mohla místo toho koupit nějaké tričko. Prostě ty ceny jsou šílené. Kde mám shánět levně?

10 komentářů:

  1. Ty jo, to je celkem zajímavé.
    Někdo je na jídle závislý a někdo si ho zase nedokáže vychutnat.
    Strašně by mě zajímal tvůj pohled na jídlo..jestli mi rozumíš :)
    Každopádně, nemáš to jednoduché.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Možná trochu tuším jak to myslíš... Napsala jsem o tom všem takový článek, který sem někdy přidám.

      Vymazat
  2. Ahoj, moji sourozenci jsou v azyláku na Slovensku-nechci konkretizovat.

    A děkuji za nabídku :-)

    OdpovědětVymazat
  3. Ahoj :)))) Fuuuha, tak ja som asi presne tvoj opak :) Jedlo milujem a myslim si že to lahodí minimálne hned trom základným zmyslom naraz - chuti, vôni a aj zraku, ak vyzerá dobre :) Chcela by som mať problém, že chcem pribrať, haha, lebo pre mna by to bola hračka, skôr sa musím strážiť, aj ked jem všetko, len sa treba hýbať, vyrovnané porcie a jesť často a bla bla:P To čo maš v jedálničku, to pečivo a tak, to je na priberanie ako vyšité. Ale skús zaradiť možno aj nejaké maso, ak ho jedávaš, to mi tam chýbalo. Práve vitamín D, ktorý ti chýba sa nachádza hlavne v mase a v živočíšnych produktoch. Navyše je rozpustný v tukoch, čiže ak by si jedla len nejaké výživové doplnky s Dčkom ale neprijímala žiadny tu, telo by ho vylúčilo. A tiež vitamín D dobiješ na slniečku:) Ak si prirodzene tak veľmi štíhla a pritom funguješ normálne tak, je to ok, stačí len tá pestrá strava a hýbať sa pre zdravie. Potom sa postavy upravia ako silnejším, tak aj extrémne štíhlym ľudom :) Držím palce :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky.. ;)

      Vím, že mám problém s masem.. Budu to muset nějak dohánět..

      Jinak sleduju tvůj blog..

      Vymazat
  4. Je opravdu zajímavý, jak mohou být lidé odlišní :) Asi patříš do menšiny, protože jinak neznám nikoho, kdo by jídlo nezbožňoval. Ale zas je to asi lepší než takové ty extrémy, které jídlo milují nade vše.
    Ceny jsou opravdu hrozné :/ zdravýho..pokud máš zahrádku, tak zasázej spoustu zeleniny, pokud ne, tak alespoň nějakou tu řeřichu do mističky..není to náročný a aspoň to bude zase něco jiného. Jinak zdravé jsou i ovesné vločky, které moc nestojí a jdou s nima dělat parádní kousky :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. popravdě na nějaký sázení a pěstování jsem zase dost líná..., ale třeba se k tomu také dostanu... Díky za rady.. ;)

      Vymazat
  5. Ahoj, ráda ti pošlu ten kód, jen mi prosím napiš svůj e-mail :)

    OdpovědětVymazat
  6. taky většinou nemívám z jídla nějaké moc velké potěšení. jen jedno jediné mě uspokojí a to je čokoláda, achjo:D té bych sežrala kotle, jenže já si to pak děsně vyčítám.
    děkuju ti za názor. snažila jsem se nepočítat zrovna dnes. ale u oběda už přišly takové ty myšlenky 'kolik si můžu nandat', 'můžu si ještě přidat', 'budu pak muset zmenšovat večeři'? nakonec jsem to nevydržela a všechno do tabulek poctivě naházela. samozřejmě bych byla ráda tou svobodnou, jenže.. se mi zdá, že to je někde v nedohlednu:(

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Popravdě já si neulítávám ani na čokoládě.. Ale zase mi chutnají různé zákusky a dortíky.. Medovník a spol....
      Jinak doufám, že tě to nějak neurazilo, ale počítání kalorií fakt není dobrá věc...

      Vymazat

ODPOVÍDÁM VĚTŠINOU TADY U SEBE NA BLOGU - ZVOLTE PŘIHLÁSIT K ODBĚRU E-MAILEM A VŠECHNO VÁM PŘIJDE NA MEJL
Budu ráda za každý upřímný komentář ;)